AI ကုမ္ပဏီ Anthropic ရဲ့ Claude chatbot နဲ့ အသုံးပြုသူတွေရဲ့ ပြောဆိုမှုမှတ်တမ်း (transcripts) ရာပေါင်းများစွာဟာ Google search results တွေမှာ မထင်မှတ်ဘဲ ပေါ်ပေါက်လာခဲ့ပါတယ်။ ဒီဖြစ်ရပ်ဟာ OpenAI ရဲ့ ChatGPT နဲ့ xAI ရဲ့ Grok တို့လို AI ကုမ္ပဏီကြီးတွေမှာ ဖြစ်ပွားခဲ့တဲ့ privacy ပေါက်ကြားမှုတွေရဲ့ နောက်ဆက်တွဲဖြစ်ပြီး၊ AI ကုမ္ပဏီတွေရဲ့ 'share' လုပ်တဲ့ feature တွေဟာ အသုံးပြုသူတွေရဲ့ ကိုယ်ရေးကိုယ်တာ အချက်အလက်တွေကို အန္တရာယ်ဖြစ်စေနိုင်တယ်ဆိုတဲ့ စိုးရိမ်မှုတွေကို ပိုမိုမြင့်တက်စေခဲ့ပါတယ်။


သတင်းအပြည့်အစုံ (Full Story)

Google ရဲ့ ပြိုင်ဘက် AI ကုမ္ပဏီ Anthropic ဟာ အသုံးပြုသူတွေရဲ့ Claude chatbot နဲ့ ပြောဆိုမှုတွေ Google search မှာ ပေါ်လာခဲ့တဲ့ တတိယမြောက် AI ကုမ္ပဏီ ဖြစ်လာခဲ့ပါတယ်။

ဒီမှတ်တမ်းတွေဟာ အသုံးပြုသူတွေက 'share' လုပ်ဖို့ ရွေးချယ်ခဲ့တဲ့ စကားဝိုင်းတွေဖြစ်ပြီး၊ အဲဒီ share ခလုတ်ကို နှိပ်လိုက်တဲ့အခါ သီးသန့် webpage တစ်ခုကို ဖန်တီးပေးလိုက်တာပါ။ Anthropic ကုမ္ပဏီက သူတို့အနေနဲ့ Google ရဲ့ search crawlers တွေကို ဒီစာမျက်နှာတွေဆီ ဝင်ရောက်ခွင့်မပေးအောင် ပိတ်ပင်ထားတယ်လို့ ဆိုပေမယ့်၊ Claude နဲ့ ပြောဆိုမှု ရာပေါင်းများစွာဟာ Google search မှာ ပေါ်လာခဲ့ပါတယ် (အခုတော့ အဲဒီ search results တွေကို ဖယ်ရှားလိုက်ပြီ ဖြစ်ပါတယ်)။

ပေါက်ကြားခဲ့တဲ့ မှတ်တမ်းတွေထဲမှာ အသုံးပြုသူတွေရဲ့ အမည်တွေ၊ အီးမေးလ်လိပ်စာတွေနဲ့ အခြား ကိုယ်ရေးကိုယ်တာ အချက်အလက်တွေ ပါဝင်တဲ့ လုပ်ငန်းဆိုင်ရာ တာဝန်ပေးအပ်မှုတွေ ပါဝင်နေခဲ့ပါတယ်။ Anthropic ရဲ့ ပြောရေးဆိုခွင့်ရှိသူတစ်ဦးကတော့ အသုံးပြုသူတွေဟာ ဒီ 'share' လင့်ခ်တွေကို လူမှုကွန်ရက်တွေ ဒါမှမဟုတ် အခြားနေရာတွေမှာ တင်ခဲ့တဲ့အတွက်ကြောင့်သာ Google မှာ ပေါ်လာတာဖြစ်တယ်လို့ Forbes ကို ပြောခဲ့ပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ Forbes က စကားပြောခဲ့တဲ့ အသုံးပြုသူတစ်ဦးကတော့ သူ့ရဲ့ လုပ်ငန်းနဲ့ပတ်သက်တဲ့ ပြောဆိုမှုကို အွန်လိုင်းမှာ ဘယ်တုန်းကမှ မမျှဝေခဲ့ဘူးလို့ အခိုင်အမာ ပြောကြားခဲ့ပါတယ်။

ဒီလိုပြဿနာမျိုးဟာ AI လောကမှာ အသစ်အဆန်းတော့ မဟုတ်ပါဘူး။ ဇူလိုင်လက OpenAI ရဲ့ ChatGPT မှာလည်း ဒီလိုဖြစ်ခဲ့ဖူးပြီး၊ ဩဂုတ်လတုန်းကလည်း xAI ရဲ့ Grok မှာ အလားတူ ပေါက်ကြားမှု ဖြစ်ခဲ့ဖူးပါတယ်။


ဒီသတင်းက ဘာကြောင့် အရေးကြီးတာလဲ (Why This Story Matters)

ဒီဖြစ်ရပ်ဟာ AI ကုမ္ပဏီကြီးတွေရဲ့ privacy ကာကွယ်မှုဆိုင်ရာ အားနည်းချက်ကို ထပ်ခါထပ်ခါ ပြသနေပါတယ်။ ကုမ္ပဏီတွေက privacy အကာအကွယ်တွေ လုပ်ထားတယ်လို့ ပြောနေပေမယ့်လည်း၊ အသုံးပြုသူတွေရဲ့ အရေးကြီးတဲ့ အချက်အလက်တွေဟာ အလွယ်တကူ ပေါက်ကြားနိုင်သေးတယ်ဆိုတာကို မီးမောင်းထိုးပြနေတာပါ။ အထူးသဖြင့်၊ "share" ဆိုတဲ့ ရိုးရှင်းတဲ့ feature တစ်ခုဟာ အသုံးပြုသူတွေရဲ့ ကိုယ်ရေးကိုယ်တာ လုံခြုံရေးအတွက် ဘယ်လောက်ကြီးမားတဲ့ အန္တရာယ်ဖြစ်စေနိုင်သလဲဆိုတဲ့ မေးခွန်းကို ဒါက ထုတ်နေတာပါပဲ။


ခြုံငုံသုံးသပ်ချက် (The Big Picture)

AI chatbot တွေရဲ့ "share" feature ဟာ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ဖို့ ရည်ရွယ်ခဲ့ပေမယ့်၊ အခုအခါမှာတော့ AI လုပ်ငန်းတစ်ခုလုံးအတွက် အဓိက privacy အားနည်းချက်တစ်ခု ဖြစ်လာနေပါတယ်။ OpenAI ဟာ ဒီ feature ကို "မရည်ရွယ်ဘဲ အချက်အလက်တွေ မျှဝေမိနိုင်တဲ့ အခွင့်အလမ်းတွေ အရမ်းများလွန်းလို့" ဆိုပြီး ဖယ်ရှားခဲ့ပေမယ့်၊ Anthropic လို ကုမ္ပဏီတွေကတော့ ဆက်လက်ထားရှိနေဆဲပါ [1]။ ဒီလို ပေါက်ကြားမှုတွေ ထပ်ခါတလဲလဲ ဖြစ်နေတာဟာ AI ကုမ္ပဏီတွေရဲ့ ဒေတာကိုင်တွယ်မှုစနစ်မှာ အခြေခံကျတဲ့ ပြဿနာတစ်ခု ရှိနေတယ်ဆိုတာကို ညွှန်ပြနေပါတယ်။ ဒါဟာ နည်းပညာကုမ္ပဏီကြီးတွေအနေနဲ့ သူတို့ရဲ့ အသုံးပြုသူတွေကို ကာကွယ်ပေးဖို့ ဘယ်လောက်အထိ တာဝန်ရှိသလဲဆိုတဲ့ ကျယ်ပြန့်တဲ့ ကျင့်ဝတ်ဆိုင်ရာ ငြင်းခုံမှုကို ပိုပြီး အားကောင်းစေပါတယ်။