တရုတ်အစိုးရဟာ ၂၀၂၅ ခုနှစ်အတွက် မော်တော်ကားရောင်းအားပစ်မှတ်ကို ကားထုတ်လုပ်သူများအသင်းရဲ့ ခန့်မှန်းချက်အောက် လျှော့ချသတ်မှတ်လိုက်ပြီး၊ ပြင်းထန်တဲ့ ဈေးကွက်ပြိုင်ဆိုင်မှုနဲ့ ဈေးနှုန်းစစ်ပွဲတွေကို ထိန်းချုပ်ဖို့ စည်းမျဉ်းတွေ တင်းကျပ်သွားမယ်လို့ ကြေညာလိုက်ပါတယ်။ ဒီအစီအစဉ်ဟာ ကမ္ဘာ့အကြီးဆုံး မော်တော်ကားဈေးကွက်ရဲ့ တည်ငြိမ်မှုကို ပြန်လည်ရရှိဖို့နဲ့ ကျန်းမာတဲ့ ယှဉ်ပြိုင်မှုပတ်ဝန်းကျင်တစ်ခုကို ဖန်တီးဖို့ ရည်ရွယ်ပါတယ်။
သတင်းအပြည့်အစုံ (Full Story)
သောကြာနေ့က တရုတ်နိုင်ငံရဲ့ စက်မှုနှင့် သတင်းအချက်အလက်နည်းပညာဝန်ကြီးဌာနနဲ့ အခြားအစိုးရအေဂျင်စီ ၇ ခုတို့ ပူးပေါင်းထုတ်ပြန်တဲ့ အစီအစဉ်အရ၊ ၂၀၂၅ ခုနှစ်အတွက် မော်တော်ကားရောင်းအားပစ်မှတ်ကို ယူနစ် ၃၂.၃ သန်းအဖြစ် သတ်မှတ်ခဲ့ပါတယ်။ ဒီအရေအတွက်ဟာ တရုတ်မော်တော်ကားထုတ်လုပ်သူများအသင်း (CAAM) က ခန့်မှန်းထားတဲ့ ယူနစ် ၃၂.၉ သန်းထက် နည်းပါးနေပါတယ်။
အလားတူပဲ၊ လျှပ်စစ်ကားတွေအပါအဝင် စွမ်းအင်သစ်ကား (NEV) တွေရဲ့ ရောင်းအားပစ်မှတ်ကိုလည်း ယူနစ် ၁၅.၅ သန်းလို့ သတ်မှတ်ခဲ့ပြီး၊ ဒါဟာ CAAM ရဲ့ ခန့်မှန်းချက်ဖြစ်တဲ့ ယူနစ် ၁၆ သန်းအောက်မှာ ရှိနေပါတယ်။
ဒီအစီအစဉ်ဟာ မော်တော်ကားကဏ္ဍရဲ့ တည်ငြိမ်တဲ့ တိုးတက်မှုကို အထောက်အကူပြုဖို့၊ မျှတတဲ့ ယှဉ်ပြိုင်မှုကို အားကောင်းစေဖို့နဲ့ စနစ်ကျတဲ့ ဈေးကွက်ပတ်ဝန်းကျင်တစ်ခုကို ဖန်တီးဖို့ ရည်ရွယ်တယ်လို့ အစိုးရက ပြောပါတယ်။
ဒါ့အပြင်၊ အစိုးရဟာ-
- စည်းမျဉ်းတင်းကျပ်မှု: ကားထုတ်လုပ်သူတွေ၊ ပေးသွင်းသူတွေနဲ့ အရောင်းကိုယ်စားလှယ်တွေကိုပါ ထိခိုက်စေခဲ့တဲ့ ဈေးနှုန်းစစ်ပွဲကို ထိန်းချုပ်ဖို့အတွက် လိမ်လည်လှည့်ဖြားတဲ့ ကြော်ငြာတွေနဲ့ အွန်လိုင်းပေါ်က မမှန်မကန်လုပ်ဆောင်မှုတွေကို ၃ လကြာ စစ်ဆေးအရေးယူသွားမှာ ဖြစ်ပါတယ်။
- ကိုယ်ပိုင်မောင်းနှင်မှု: Level 3 ကိုယ်ပိုင်မောင်းနှင်နိုင်တဲ့ ကားတွေကို အကန့်အသတ်နဲ့ ခွင့်ပြုပေးမယ့် အစီအစဉ်တွေလည်း ပါဝင်ပါတယ်။
ဒီသတင်းက ဘာကြောင့် အရေးကြီးတာလဲ (Why This Story Matters)
ဒီသတင်းဟာ တရုတ်နိုင်ငံရဲ့ စီးပွားရေးမူဝါဒမှာ အရေးကြီးတဲ့ အပြောင်းအလဲတစ်ခုကို ပြသနေပါတယ်။ အရင်က အရေအတွက်နဲ့ တိုးတက်မှုကို အဓိကထားခဲ့ရာကနေ၊ အခုအခါမှာတော့ တည်ငြိမ်ပြီး ရေရှည်တည်တံ့တဲ့ ဈေးကွက်တစ်ခုကို တည်ဆောက်ဖို့ ဦးတည်လာတာကို တွေ့ရပါတယ်။ ဒါဟာ ကမ္ဘာ့အကြီးဆုံး မော်တော်ကားဈေးကွက်ဖြစ်တဲ့ တရုတ်နိုင်ငံရဲ့ ဆုံးဖြတ်ချက်ဖြစ်တဲ့အတွက်၊ ကမ္ဘာလုံးဆိုင်ရာ ကားထုတ်လုပ်မှုနဲ့ ထောက်ပံ့ရေးကွင်းဆက်တစ်ခုလုံးအပေါ်မှာ သက်ရောက်မှု ရှိလာမှာ ဖြစ်ပါတယ်။
ခြုံငုံသုံးသပ်ချက် (The Big Picture)
တရုတ်အစိုးရရဲ့ ဒီဆုံးဖြတ်ချက်ဟာ "ဘယ်လိုနည်းနဲ့ဖြစ်ဖြစ် တိုးတက်မှု" (growth at all costs) ဆိုတဲ့ ခေတ်ကနေ "အရည်အသွေးမြင့် တိုးတက်မှု" (high-quality development) ဆိုတဲ့ ခေတ်ဆီကို ကူးပြောင်းနေတဲ့ တရုတ်နိုင်ငံရဲ့ ပိုကျယ်ပြန့်တဲ့ မဟာဗျူဟာရဲ့ တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းပါပဲ။
လျှပ်စစ်ကားဈေးကွက်မှာ BYD လို ပြည်တွင်းကုမ္ပဏီကြီးတွေနဲ့ Tesla လို နိုင်ငံတကာကုမ္ပဏီတွေကြားက ပြင်းထန်တဲ့ ဈေးနှုန်းစစ်ပွဲဟာ စက်မှုလုပ်ငန်းတစ်ခုလုံးရဲ့ အမြတ်အစွန်းကို ထိခိုက်စေခဲ့ပါတယ် [2]။ အခု အစိုးရရဲ့ ကြားဝင်ထိန်းညှိမှုဟာ ရေတိုမှာ ရောင်းအားတိုးတက်မှုကို နှေးကွေးစေနိုင်ပေမယ့်၊ ရေရှည်မှာတော့ ပိုမိုကျန်းမာပြီး ဆန်းသစ်တီထွင်မှုကို အားပေးတဲ့ ဈေးကွက်တစ်ခုကို ဖန်တီးပေးနိုင်ပါတယ်။ ဒါဟာ အနာဂတ်မှာ တရုတ်မော်တော်ကားလုပ်ငန်းရဲ့ ကမ္ဘာ့ပြိုင်ဆိုင်နိုင်စွမ်းအတွက် အရေးပါတဲ့ ခြေလှမ်းတစ်ခု ဖြစ်လာနိုင်ပါတယ်။
ကိုးကားချက်များ (References)
- Reuters
- Cryptopolitan
- Marketscreener
Discussion