Instagram ရဲ့ အကြီးအကဲ Adam Mosseri က ဗုဒ္ဓဟူးနေ့မှာ သူ့ရဲ့ account ပေါ်မှာ post တင်ပြီး Meta ကုမ္ပဏီက သုံးစွဲသူတွေကို ကြော်ငြာတွေ ပစ်မှတ်ထားပို့ဖို့အတွက် သူတို့ရဲ့ စကားပြောသံတွေကို လျှို့ဝှက်နားထောင်နေတယ်ဆိုတဲ့ ကောလာဟလကို ငြင်းဆိုလိုက်ပါတယ်။ Meta က သုံးစွဲသူတွေရဲ့ ဖုန်းမိုက်ခရိုဖုန်းကို လျှို့ဝှက်ဖွင့်ပြီး စကားပြောသံတွေကို မှတ်တမ်းတင်တယ်ဆိုတဲ့ အယူအဆဟာ နှစ်ပေါင်းများစွာကတည်းက ရှိနေတဲ့ ပူးပေါင်းကြံစည်မှုသီအိုရီတစ်ခုဖြစ်ပြီး ကုမ္ပဏီက အရင်ကလည်း ငြင်းဆိုခဲ့ဖူးပါတယ်။
ဒါပေမယ့် ထူးဆန်းတာက Mosseri ရဲ့ ဒီလိုငြင်းချက်ထုတ်တာက Meta က မကြာမီမှာ သူတို့ရဲ့ AI ထုတ်ကုန်တွေနဲ့ သုံးစွဲသူတွေ ထိတွေ့ဆက်ဆံမှုကနေ စုဆောင်းရရှိတဲ့ data တွေကို အသုံးပြုပြီး social app တွေမှာ ကြော်ငြာတွေ ပစ်မှတ်ထားပို့မယ်လို့ ကြေညာလိုက်ချိန်နဲ့ တိုက်ဆိုင်နေပါတယ်။ တစ်နည်းအားဖြင့် Meta က ထူးခြားတိကျတဲ့ အကြံပြုချက်တွေ ထုတ်ပေးဖို့ မိုက်ခရိုဖုန်းကနေ စကားပြောသံတွေကို မှတ်တမ်းတင်ဖို့ မလိုအပ်ခဲ့ဘူးဆိုရင် အခုတော့ ပိုပြီးမလိုအပ်တော့ပါဘူး။
Instagram မှာ Mosseri က Meta က သုံးစွဲသူတွေကို နားထောင်နေတယ်ဆိုတဲ့ အကြောင်း စကားဝိုင်းတွေ အများကြီးဖြစ်ခဲ့တယ်လို့ ပြောပါတယ်။ အများစုက ကုမ္ပဏီရဲ့ ကြော်ငြာပစ်မှတ်ထားမှု ဘယ်လောက်ကောင်းလဲဆိုတာ မယုံကြပါဘူး။ သူ့ဇနီးတောင် ဒီအကြောင်း ပြောဖူးတယ်လို့ ဆိုပါတယ်။
အခုချိန်မှာ ကျွန်တော်တို့အများစုဟာ ကိုယ်တိုင်အတွေ့အကြုံရှိခဲ့ဖူးတာဖြစ်ဖြစ်၊ Meta က သူတို့ဘာကို click လုပ်နိုင်သလဲဆိုတာ သိဖို့ လျှို့ဝှက်မှတ်တမ်းတင်ခဲ့မှ ဖြစ်မယ်လို့ ပြောတဲ့သူတစ်ယောက်ယောက်ကို သိကြပါတယ်။ တစ်ခါတစ်ရံ အကြောင်းအရာတစ်ခု သို့မဟုတ် ထုတ်ကုန်တစ်ခုအကြောင်း စဉ်းစားနေရုံနဲ့ feed မှာ ပေါ်လာတာကို တွေ့ရပြီး Meta က စိတ်ဖတ်တတ်သလို ခံစားရပါတယ်။
ကုမ္ပဏီက ဒီစွပ်စွဲချက်တွေကို အကြိမ်ကြိမ် ငြင်းဆိုခဲ့ပြီး သူတို့ရဲ့ အကြံပြုချက်တွေ အောင်မြင်ဖို့ စကားပြောသံတွေကို မှတ်တမ်းတင်ဖို့ မလိုအပ်ဘူးလို့ ရှင်းပြဖို့ ကြိုးစားခဲ့ပါတယ်။ Mosseri ကလည်း အဲဒါဟာ "privacy ကို ဆိုးရွားစွာ ချိုးဖောက်မှု" ဖြစ်မယ်လို့ ပြောပေမယ့် Meta ဟာ သုံးစွဲသူ privacy ကို ဦးစားပေးပြီး ဆုံးဖြတ်ချက်တွေ ချတတ်တဲ့ ကုမ္ပဏီတော့ မဟုတ်ပါဘူး။
2016 ခုနှစ်မှာ Meta (အဲဒီတုန်းက Facebook) က blog post တစ်ခုထုတ်ပြန်ပြီး သုံးစွဲသူတွေကို ဘယ်ကြော်ငြာတွေပြမလဲ သို့မဟုတ် News Feed မှာ ဘာတွေပေါ်မလဲ ဆုံးဖြတ်ဖို့ ဖုန်းမိုက်ခရိုဖုန်းကို အသုံးမပြုဘူးလို့ တိုက်ရိုက်ပြောခဲ့ပါတယ်။ နှစ်အနည်းငယ်ကြာပြီးနောက် Meta CEO Mark Zuckerberg က Congress မှာ သက်သေခံပြီး ကုမ္ပဏီက ဒီရည်ရွယ်ချက်အတွက် သုံးစွဲသူတွေရဲ့ အသံ data တွေကို စုဆောင်းနေတာ မဟုတ်ဘူးလို့ နောက်တစ်ကြိမ် ငြင်းဆိုခဲ့ပါတယ်။
Mosseri က ရှင်းပြတာကတော့ ပထမဦးစွာ သုံးစွဲသူတွေက သူတို့ဖုန်းမိုက်ခရိုဖုန်း ဖွင့်နေရင် သိနိုင်မယ်၊ ဘာလို့လဲဆိုတော့ screen အပေါ်မှာ မီးလုံးတစ်ခု မြင်ရမှာဖြစ်ပြီး ဖုန်းဘက်ထရီလည်း ပိုမြန်မြန် ကုန်မှာဖြစ်လို့ပါ။ အဲဒီအစား Meta ရဲ့ အကြံပြုစနစ်ဟာ အင်မတန်အစွမ်းထက်တာက သူတို့ရဲ့ ကြော်ငြာရှင်တွေနဲ့ အလုပ်လုပ်ပုံကြောင့်ဖြစ်ပြီး၊ ကြော်ငြာရှင်တွေက သူတို့ရဲ့ website တွေကို ဘယ်သူတွေ လာရောက်ခဲ့သလဲဆိုတဲ့ အချက်အလက်တွေကို ကုမ္ပဏီနဲ့ မျှဝေပါတယ်။ အဲဒီအချက်အလက်တွေက Meta ကို သက်ဆိုင်ရာ ကြော်ငြာတွေနဲ့ သုံးစွဲသူတွေကို ပစ်မှတ်ထားဖို့ ကူညီပါတယ်။
အခု Meta က AI ကို အသုံးပြုပြီး ကြော်ငြာပစ်မှတ်ထားမှု ဆုံးဖြတ်ချက်တွေ ချမှာဖြစ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့် လူတွေက အရင်က နားထောင်ခံနေရတယ်လို့ ထင်ခဲ့ရင် အခုတော့ ပိုဆိုးလာမှာပါ။ ကုမ္ပဏီက ဒီဇင်ဘာ 16 ရက်မှာ ထုတ်ပြန်မယ့် privacy မူဝါဒအသစ်မှာ စျေးကွက်အများစုမှာ သုံးစွဲသူတွေရဲ့ AI ထုတ်ကုန်တွေနဲ့ ထိတွေ့ဆက်ဆံမှုကနေ data တွေကို နောက်ထပ် signal တစ်ခုအနေနဲ့ အသုံးပြုခွင့်ရမယ်လို့ ပြောပါတယ်။
Mosseri က တစ်ခါတစ်ရံ အလွန်တိကျတဲ့ အကြံပြုချက်တွေရဲ့ နောက်မှာ နည်းပညာတစ်ခုတည်း မဟုတ်ဘဲ တိုက်ဆိုင်မှု သို့မဟုတ် လူ့စိတ်ပညာရဲ့ အခန်းကဏ္ဍလည်း ပါဝင်တယ်လို့ ထောက်ပြပါတယ်။ "တကယ်တော့ စကားပြောခင်မှာ အဲဒီကြော်ငြာကို မြင်ဖူးပြီး သတိမထားမိတာ ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။ ကျွန်တော်တို့ မြန်မြန် scroll လုပ်ကြတယ်။ ကြော်ငြာတွေကို မြန်မြန် scroll လုပ်ပြီး ကျော်သွားကြတယ်။ တစ်ခါတစ်ရံ အဲဒါတွေရဲ့ တစ်စိတ်တစ်ပိုင်းကို စိတ်ထဲမှာ မှတ်မိနေပြီး နောက်မှ ပြောမယ့်အကြောင်းအရာကို တကယ်တမ်း သက်ရောက်မှုရှိစေပါတယ်" လို့ Mosseri က ပြောပါတယ်။
Instagram က သုံးစွဲသူတွေရဲ့ စကားပြောသံကို ခိုးနားထောင်တယ်ဆိုတဲ့ ကောလာဟလကို ငြင်းဆို

On this page
Read Next
သတင်းလွှာ (Newsletter) ရယူရန်
ကမ္ဘာတစ်ဝှမ်းမှ နောက်ဆုံးရသတင်းများ၊ နည်းပညာ၊ အားကစားနှင့် စိတ်ဝင်စားဖွယ်ရာ အကြောင်းအရာများကို လက်မလွတ်တမ်း သိရှိနိုင်ရန် သင်၏အီးမေးလ်ဖြင့် စာရင်းပေးသွင်းထားလိုက်ပါ။
Discussion