တရုတ်နိုင်ငံပိုင် CCTV သတင်းဌာနက ဇွန်လ ၁၉ ရက်နေ့တွင် အတည်ပြုခဲ့သည့်အတိုင်း၊ လျှပ်စစ်ကား (EV) အမှတ်တံဆိပ် NETA ၏ မိခင်ကုမ္ပဏီဖြစ်သော Zhejiang Hozon New Energy Automobile သည် တရားဝင်ဒေဝါလီခံကြောင်း ကြေညာခဲ့သည်။


ဒေဝါလီခံရခြင်း၏ အဓိကအကြောင်းရင်းများ


ကြွေးမြီပြဿနာ: ကြော်ငြာကုမ္ပဏီတစ်ခုဖြစ်သည့် Shanghai Yuxing Advertising Co. က မပေးချေရသေးသော ကြွေးမြီ ယွမ် ၅.၃ သန်း (အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၇၃၀,၀၀၀ ခန့်) အတွက် တရားစွဲဆိုခဲ့ရာမှ ဒေဝါလီခံရခြင်းဖြစ်သည်။ ကုမ္ပဏီ၏ စုစုပေါင်းကြွေးမြီမှာ ယွမ် ၁၀ ဘီလီယံ (အမေရိကန်ဒေါ်လာ ၁.၄ ဘီလီယံ) ကျော်အထိ ရှိနေသည်။
ပြင်းထန်သော ဈေးကွက်ပြိုင်ဆိုင်မှု: တရုတ်နိုင်ငံ၏ ပြည့်နှက်နေသော EV ကားဈေးကွက်အတွင်း BYD နှင့် Geely ကဲ့သို့သော ကုမ္ပဏီကြီးများ၏ ဈေးနှုန်းစစ်ပွဲဒဏ်ကို မခံနိုင်ခြင်းသည်လည်း အဓိကအကြောင်းရင်းတစ်ခု ဖြစ်သည်။


တရုတ်နိုင်ငံနှင့် ထိုင်းနိုင်ငံရှိ နောက်ဆုံးအခြေအနေများ


တရုတ်နိုင်ငံ: ရှန်ဟိုင်းမြို့ရှိ NETA အရောင်းပြခန်းအများအပြား ပိတ်သိမ်းခဲ့ရသည်။ ဝန်ထမ်းရာပေါင်းများစွာမှာလည်း ၂၀၂၄ ခုနှစ် နိုဝင်ဘာလကတည်းက လစာမရရှိသည့်အတွက် ဆန္ဒပြမှုများ ပြုလုပ်လျက်ရှိသည်။
ထိုင်းနိုင်ငံ: ထိုင်းနိုင်ငံတွင် NETA သည် ဝန်ဆောင်မှုပိုင်းဆိုင်ရာ ပြဿနာများနှင့် အချိန်အတော်ကြာ ရင်ဆိုင်နေရပြီး အထူးသဖြင့် အပိုပစ္စည်းရှားပါးမှုမှာ အဓိကဖြစ်သည်။ ဤအခြေအနေကြောင့် အာမခံနှင့် ကားပြင်ဆင်မှုများအတွက် အချို့မှာ ၁၀ လအထိ ကြာမြင့်စွာ စောင့်ဆိုင်းနေရသည်။ ထို့အပြင် ထိုင်းနိုင်ငံတစ်ဝန်းရှိ အရောင်းပြခန်းအရေအတွက်မှာလည်း ၆၀ မှ ၄၀ သို့ ကျဆင်းသွားခဲ့သည်။


ကုမ္ပဏီ၏ တုံ့ပြန်မှုနှင့် အနာဂတ်အလားအလာ


Hozon ကုမ္ပဏီသည် တရားရုံး၏ ကြီးကြပ်မှုဖြင့် လုပ်ငန်းပြန်လည်ဖွဲ့စည်းတည်ဆောက်ရေးကို လုပ်ဆောင်နေကြောင်း NETA ထိုင်းဘက်မှ ဇွန်လ ၁၂ ရက်နေ့တွင် ကြေညာခဲ့သည်။ သို့သော်လည်း မိခင်ကုမ္ပဏီ၏ ဒေဝါလီခံမှုသည် ထိုင်းနိုင်ငံရှိ NETA ကားပိုင်ရှင်များနှင့် ကားအရောင်းကိုယ်စားလှယ်များ၏ အနာဂတ်အတွက် ကြီးမားသော မေးခွန်းထုတ်စရာ ဖြစ်လာစေသည်။


အထက်ပါအချက်အလက်များကို Bangkok Post သတင်းဆောင်းပါးမှ ကောက်နုတ်ဖော်ပြပါသည်။